FANDOM

WrestleMania 30 (XXX)
234

WrestleMania XXX

Şirket World Wrestling Entertainment
Tarih 06.04.2014
Şehir New Orleans, Louisiana
Arena Mercedes-Benz Superdome
PPV Kapak Yüzü -
Önceki PPV Elimination Chamber 2014
Sonraki PPV Extreme Rules 2014

WrestleMania 30 (veya WrestleMania XXX) WWE tarafından 6 Nisan 2014'de New Orleans, Louisiana'nın Mercedes-Benz Superdome arenasında yapılacak olan, en büyük PPV olarak gösterilen WrestleMania'nın 30.'su olacak PPV'dir. Ayrıca şov, Louisiana eyaletinde yapılacak ilk WrestleMania olacaktır. Posterinde Triple H, Undertaker, Randy Orton, John Cena, Brock Lesnar, Batista, Bray Wyatt, Daniel Bryan ve Hulk Hogan bulunmaktadır.

Özet

HULKAMANİA! İlk WrestleMania'da bulunan isimlerden birisi Hulk Hogan şovu açan isim oluyor. Eski WrestleMania anılarından bahsediyor. Ardından Stone Cold Steve Austin geliyor. 2'li tokalaştıktan sonra eskiler hakkında konuşuyorlar. Sonrasında The Rock ringe gelen isim oluyor ve oda 2'liyle tokalaştıktan sonra WrestleMania hakkında birkaç şey söylüyor ve WrestleMania 30 başlıyor!

Gecenin ilk maçı Triple H ve Daniel Bryan maçı oluyor. Maçın geçmişine bakacak olursak Triple H, WWE'nin yükselen ismi Bryan'dan bir nevi korkup ona yüklenmişti. Daniel Slammy Awards 2013'te Randy Orton ile WWE World Heavyweight Championship maçı kazandığında Triple H hakemdi ve maç başlamadan bir Pedigree ile Daniel'in işini bitirmişti. Maçın başında Triple H, Bryan'a elini uzatıyor ama Bryan buna eline bir tekme ile karşılık veriyor. Ardından maçta pek önemli bir gelişme olmuyor. Triple H bir ara spiker masasını parçalıyor ve 2'li spiker masasının üstünde dövüşüyorlar fakat beklenen final olmuyor. Bunun yerine Triple H sertçe Bryan'ın elini masaya vuruyor ama masa kırılmıyor. Triple H, Bryan'a Pedigree yapsada; Bryan, Triple H'e LeBell Lock bağlasada başarısız oluyorlar. Son olarak Bryan, Running Single Leg High Knee ile maçı bitiren taraf oluyor ve WWE World Heavyweight Championship maçına adını yazdırıyor. Bryan kutlamasını yaparken Stephanie McMahon ringe geliyor ve Bryan'ı tokatlamaya başlıyor ama Bryan karşılık vermiyor derken Triple H arkadan Bryan'a saldırıyor. Bir süre patakladıktan sonra Stephanie ile ringden ayrılıyorlar. 

Sıradaki maç The Shield takımı ile Kane ve The New Age Outlaws arasındaki maç oluyor. Maçın geçmişine göz attığımızda The Shield'ın Kane'e ihaneti ile başlayan çekişmede Kane 4'lü takım maçında The Shield'ı dağıttığını görüyoruz. Pekte uzun bir çekişme olduğu söylenemez. Ayrıca New Age Outlaws'ında bu maçta bulunma nedeni ise Kane'in 4'lü maçta Shield'a saldırırken yardım etmesi oluyor. Maça Dean Ambrose ve Kane 2'lisi başlıyor. Kane bir süre üstün dursada Dean birden ani atak yapıyor ve Clothesline ile Kane'i yere serip Roman Reigns'e Tag veriyor. Kane'de Billy Gunn'a Tag veriyor. Roman Reigns hem Billy'ye karşı hem de kendine saldıran Kane ve Road'a karşı başarılı oluyor ve rakiplerini adeta dağıtıyor. Ardından Road Dogg'a ringin dışından kafasına sert bir tekme indiriyor. Roman, Kane'e yumruk atacakken Kane birden Roman'ı Chokeslam'e tutuyor fakat o sırada Seth yukardan diziyle Kane'in kafasına atlıyor. Ardından iplerden sekiyor ve ringin dışındaki Kane'e atlıyor. O sırada Dean'da Billy Gunn'a değişik bir Clothesline yapıyor. Billy ve Road 2'lisi ringin dışındalarken Seth Rollins ve Dean Ambrose üzerlerine atlıyorlar. Roman'da ringe giren Kane'e bir Spear patlatıyor. Ardından Road ve Billy 2'lisine aynı anda bir Spear daha çakıyor. Ardından Shield New Age Outlaws'a aynı anda Triple Bomb yapıyor. Seth sonrasında tuşa gidiyor ve maçı Shield kazanıyor.

Sonrasında 30'lu maça geçiyoruz. Bilindiği gibi bu maçı Hulk Hogan, Andre the Giant'ın anısına ayarladı. Ringde adeta adım atacak yer bulunmuyor. Ayrıca maçta birçok önemli isimde bulunuyor. (Big Show, Sheamus vs.) İlk olarak çok kısa bir sürede Yoshi Tatsu eleniyor. Sonrasında Brad Maddox düşüyor ve eleniyor. Great Khali, Brodus Clay'ı aprondayken sert bir tokatla eliyor. Sonrasında birçok kişi birleşip The Great Khali'yi eliyorlar. Sonrasında Zack Ryder ve Darren Young'da elenen 5. ve 6. isim oluyorlar. Henry adeta Drew ve Jinder ile dalga geçiyor. Önce birbirlerine çarptırıp sonrada Clothesline ile 2'sini birden ringin dışına yolluyor. Heath Slater üstüne atlayacakken havada yakalayıp onuda dışarıdaki arkadaşlarının üzerine atıyor. O sırada Big Show arkadan Henry'yi ringin dışına yolluyor. Big Show sonrasında Titus O'Neil'i eliyor. Miz aprondayken Santino, Cobra ile Miz'i dışarı yolluyor. Ardından sırasıyla Santino, Xavier, Damien, Justin, David Otunga, Big E, Fandango, R-Truth, Sin Cara, Tyson Kidd, Goldust, Cody Rhodes ve Rey Mysterio eleniyor. Son 6'ya Kofi, Dolph, Alberto, Cesaro, Big Show ve Sheamus kalıyor. Cesaro köşedeyken Kofi üzerine koşuyor ama Cesaro, Kofi'yi ringin dışına yolluyor fakat Kofi'nin ayakları çelik basamaklarda duruyor. Kofi hızlıca ringe gelip köşeden Cesaro'ya atlıyor fakat Sheamus, Kofi'yi köşeye çarpıyor. Sheamus, Kofi'ye koşarken Kofi, Sheamus'a tekme atıyor. Ardından iplerden Sheamus'a atlıyor. Sonrasında Del Rio'ya Trouble in Paradise yapıyor. Big Show, Kofi'yi Chokeslam'e tutuyor ama Kofi, Big Show'ada Trouble in Paradise yapıyor. Cesaro'yada Trouble in Paradise yapacakken Cesaro, Kofi'yi bacaklarından kavrayıp döndürmeye başlıyor ve uzun süre sonra bırakıyor derken Big Show, Cesaro'ya Chokeslam yapıyor. Ardından Sheamus, Big Show'a Brogue Kick patlatıyor ve Kofi'yi önce Apron'a atıyor, ardındanda Brogue Kick ile Kofi'yi ringin dışına yolluyor. Ardından Alberto tekme ile Dolph'uda eliyor ve son 4 kişi kalıyor. Sonrasında Sheamus ve Del Rio dövüşmeye başlıyorlar. Del Rio, Sheamus'a Cross Arm Breaker bağlıyor fakat Sheamus ilginç bir şekilde Cross Arm Breaker devam ederken kalkıyor ve Del Rio'yu iplere kadar götürüp ringin dışına atmaya çalışıyor ama 2'si birden düşüyorlar ve ringde son olarak Cesaro ile Big Show kalıyor. Big Show, Cesaro'ya Chokeslam yapacakken Cesaro kurtuluyor ve üst üste Uppercutlar vurmaya başlıyor. Clothesline ile Big Show'u ringin dışına postalamaya çalışırken Big Show birden Cesaro'yu Chokeslam'e tutuyor ve iplere doğru atıyor ama Cesaro apronda kalmayı başarıyor. Sonrasında Cesaro ringin köşesinden Big Show'a atlayacakken Big Show, Cesaro'nun göğsüne bir tokat atıyor. Fakat Cesaro ani bir çıkış yapıyor ve birkaç Uppercut'un ardından Big Show'u kaldırıyor ve ringin dışın atıyor ! 31 kişilik maçı Antonio Cesaro kazanıyor ! 

Devam edecek...

Sonuçlar

Also on FANDOM

Random Wiki