FANDOM

David Bautista

Ring İsimleri

Leviathan

Kahn

Deacon Bautista

Batista

Boy 1.98 m.
Kilo 132 kg.
Doğum 

18 Ocak 1969

Washington, D.C.

İkamet Tampa, Florida
Debut 1997

David Michael "Dave" Bautista jr. 18 Ocak 1969 doğumlu Amerikalı aktör, amerikan güreşçisi, vücut geliştiricisidir. Şu an WWE için dövüşmektedir. 4 kere World Heavyweight Championship ünvanını, 2 kere WWE Championship ünvanını kazanmıştır. Ric Flair ile 2 defa, John Cena ile 1 defa World Tag Team Championship kemerini, ayrıca 1 defa Rey Mysterio ile WWE Tag Team Championship kemerini kazanmıştır. 2005 ve 2014 olmak üzere 2 defa Royal Rumble'daki 30'lu maçı kazanmıştır. Batista 3 Nisan 2005'de kazandığı World Heavyweight Championship kemerini 10 Ocak 2006 tarihine kadar korumuş ve 282 gün ile tarihin en uzun World Heavyweight Champion'u olmuştur. 

Güreşten Önceki Yaşamı

Batista, Washington, D.C.'de doğdu. Babası, David Michael Bautista, Amerika'ya filipinden göç etmiş bir ailenin oğluydu. Annesi, Donna Raye Bautista, Yunan asıllı birisiydi. Batista, anne ve babası ayrıldıktan sonra büyükbabası ile yaşayan Batista geçimini kazanmak için taksi şoförlüğü, berberlik gibi işlerde çalıştı. Batista 17 yaşında araba çalmak gibi suçlara girişti. 1 sene hapiste kalan Batista vücut geliştirmeye başlamadan önce cankurtaranlık gibi işlerdede çalıştı. Son olarak Washington'da klüp bodyguardlığı yapıyordu.

Güreş Kariyeri

Batista, ilk olarak WCW'nun eğitim kampı sayılan Power Plant'ta çalışmaya başladı. Fakat ne kadar çalışsada oradaki yetkililer Batista'ya güreş için uygun olmadıklarını söylediler. Daha sonra Batista WWE'ye gitti.

WWE'de David Batista'yı eğitim kampı olan Wild Samoan Training Centre'ye gönderdi ve Batista burada Afa Anoa'i tarafından eğitildi. Sonrasında Ohio Valley Wrestling'de güreşmeye başladı. Burda OVW Heavyweight Champion olarak 84 günlük bir reignin ardından WWE'ye geçiş adımlarını atmaya başladı.

Batista, World Wrestling Entertainment'te ilk olarak 9 Mayıs 2002'deki Smackdown şovunda görüldü. İlk zamanlarda
172

Deacon Batista

D-von Dudley'in bodyguardlığı görevini üstlendi. Fakat bir süre sonra Batista, D-von'a ihanet etti ve onu Powerbomb ile yendi. Sonrasında Batista sakatlandı ve bir süre ortalıkta gözükmedi. 2002 Ekim'in sonlarına doğru RAW'da "Genetik değişim başladı" adında bazı videolar gösterildi. Bunlar Batista'nın geri dönüşünü simgeleyen videolardı. Batista sonunda 4 Kasım 2002'de dönüşünü yaptı ve Justin Credible'ı dövdü. Sonrasında Ric Flair ile bir dostluk başlattı ve bu dostluk sonucunda 27 Ocak 2003'teki RAW programında Evolution doğdu. Fakat bu geri dönüşte çok uzun sürmedi ve Batista'nın sakatlığı 2003'ün Martında nüksetti ve Batista yine ortalıklarda gözükmedi.

30 Ekim 2003'teki RAW programında geri döner ve Goldberg'e saldırır. Evolution'a döndüğü için Triple H'nin World Wrestling Championship ünvanını Goldberg'den almasına yardım etmeye çalışır. Survivor Series 2003'teki Team Bischoff - Team Austin maçına karışarak Steve Austin'in RAW Genel Müdürlüğünden kovulmasını sağlar. Armegaddon 2003'te 7 takımın katıldığı Tag Team Turmoil maça Ric Flair ile katılır ve World Tag Team Championship kemerini Flair ile birlikte Dudley Boyz'un elinden alır. Batista ve Flair Royal Rumble 2004'te kemerlerini Dudley Boyz'a karşı korurlar. Ardından kariyerinin ilk WrestleMania'sı olan Wrestlemania 20'de yine Evolution'la bu sefer The Rock 'n' Sock Connection'a karşı boy gösterir ve buradan takımıyla beraber galibiyetle ayrılır. Batista ve Flair 2004 WWE Draft Lottery'de kemerlerini Booker T ve RVD'den geri alırlar. 22 Nisan 2004'e kadar kemerlerini koruyan 2'li kemerlerini Edge ve Chris Benoit'e kaybederler. Batista Bad Blood 2004'de Maven'i, Vengeance 2004'de Chris Jericho'yu yener. SummerSlam 2004'de şampiyon Edge ve Chris Jericho ile Intercontinental Championship maçına çıkar fakat bu maçta şampiyon Edge kemerini korumayı başarır. Ardından kariyerinde önemli bir gelişme olmaz. 2004 sonlarına doğru belli olaylar sonucu World Heavyweight Championship boşa çıkar. New Years Revolution 2005'da bir Elimination Chamber maçı düzenlenmesine karar alınır. Batista'yı bu maçta Randy Orton eler fakat maçı kazanan Triple H, Batista'nın mücadeleye son girmesi konusunda sinirlenir. Batista, Royal Rumble 2005'e 28. girer ve sona kalan John Cena'yıda eleyerek Royal Rumble kazananı olarak WrestleMania 21'de ana gösteri maçına çıkmaya hak kazanır. Devamındaki olaylar sonucu Batista arkadaşı Triple H ile Wrestlemania 21'de World Heavyweight Championship için mücadele eder. Batista, Triple H'i 21 dakika 34 saniyede tuş ederek kariyerindeki ilk ana kemerini alır. Batista bir sonraki PPV olan Backlash 2005'te kemerini Triple H'e karşı korur. Birkaç PPV sonra Batista ve Triple H bu seferde bir kafes maçı yaparler ve Batista kemerini korumayı yine başarır.

Batista, 2005 Draft Lottery'de Smackdown'a transfer olur ve JBL ile ana kemer mücadelesine girer. Kemerini JBL'ye karşı biri The Great American Bash 2005'de diğeri SummerSlam 2005'te olmak üzere 2 defa korur. Ardından Eddie Guerrero ile kısa bir çekişme yapıp 1 defada onunla maç yapar ve o maçıda Batista kazanır. Batista Survivor Series 2005'te Smackdown takımının liderliğini yapar. Maçta 2. elenen olur ama yinede maçı Smackdown takımı kazanır. Batista ardından Rey Mysterio ile bir ekip kurar. 2'li WWE Tag Team Championship kemerini MNM'den alırlar fakat 1 hafta sonra rövanşa Mark Henry karışır ve 2'li kemerleri kaybederler. Batista'nın sakatlığı ardından tekrar nükseder ve Batista kemerini boşta bırakarak güreşe bir süre ara verir.

Batista bir ameliyat sonucu rehabilitasyon dönemine girdi, No Way Out 2006'da gözüktü, Temmuz 2006'de ringlere döndü
173

Survivor Series 2006- Batista ve Booker T

. The Great American Bash 2006'da Mr. Kennedy'ye diskalifiye ile yenildi. Sonrasında SummerSlam'de Booker T ile World Heavyweight Championship maçına çıkar. Batista maçı diskalifiye ile kazanır fakat kemer Booker T'de kalır. Batista ardından No Mercy 2006'da şansını Bobby Lashley ve Finlay'ında bulunduğu bir 4'lü maçda yine dener ama Booker T kemeri korumayı yine başarır. Batista sonunda Survivor Series 2006'da Booker T'den World Heavyweight Championship kemerini bir Last Change Match'da alır. Armageddon 2006'da John Cena ile takım olup Finlay ve Booker T'yi yenerler. Batista'nın kemerini Mr. Kennedy'ye karşı koruduğu Royal Rumble 2007 gecesinde Undertaker 30'lu maçı kazanır. Daha önceden araları Batistayla iyi olan Taker, Wrestlemania 23 Main Eventinde World Heavyweight Championship maçına çıkmak ister. Sonrasında ikilinin arası bozulur. No Way Out 2007'de Batista, araları bozuk olduğu Taker ile takım olup John Cena ve Shawn Michaels ile maç yapar. Cena ve Michaels'in kazandığı mücadelede Batista, Taker'a bir Spinebuster yapar. Beklenen gece, Wrestlemania 23 gecesi geldi. Taker, Tombstone ile maçı kazandı ve yeni World Heavyweight Championship sahibi oldu. Batista ve Taker bir sonraki PPV Backlash 2007'de Taker ile bir Last Man Standing maçına daha çıkar ama maç berabere biter ve kemer Taker'da kalır. 2 hafta bir maç daha oldu ve Undertaker sakatlansada Batista'ya karşı pes etmeyerek maçın berabere bitmesini sağlar. Money ın The Bank sahibi Edge çantasını kullanarak yeni şampiyon olur. Batista kemerin peşini bırakmaz ve Edge ile Judgment Day 2007'de bir maça çıkar ama yine kemeri teğet geçerek maçı Edge'e verir. Batista kemer konusunda ısrar eder ve One Night Stand 2007'de de Edge ile bu sefer bir Steel Cage maçına çıkar fakat buradada Edge üstün gelir. Batista son şans olarak Vengeance 2007'de Edge ile maça çıkar ama bu maçıda kaybeder. 2 hafta sonra Smackdown'da Khali kendine rakip ararken Batista ona meydan okur. The Great American Bash 2007'de ikilinin bir maç yapacağı kesinlik kazanmışken Edge sakatlanır. 20 kişilik bir Battle Royal maç yapılır. Bu maçta son 3'lüye Kane, Batista ve Khali kalır fakat Khali, 2'sinide eleyip yeni World Heavyweight Champion olur. The Great American Bash 2007'de Kane, Khali ve Batista arasında 3'lü bir maç yapılır fakat bu maçı Khali kazanır ve kemerini korur. SummerSlam 2007'de bu sefer Khali ile teke tek bir maça çıkar. Batista, Khali'yi iyice zorlayınca Khali sandalyeyle Batista'ya vurarak maçı Batista'ya verir fakat kemer kendisinde kalır. Ertesi PPV Unforgiven 2007'de Batista kemer için bu sefer şampiyon Khali ve yakın arkadaşı Rey Mysterio ile 3'lü bir maça çıkar ve nihayet bu maçı kazanarak tekrar World Heavyweight Champion olur. Ardından kemerini No Mercy 2007'de eski şampiyon Khali'ye karşı Punjabi Prison maçında korur. Cyber Sunday 2007'de ise Steve Austin'in özel hakem olduğu maçta Undertaker'ı yenerek tekrardan kemerini korur. Taker ile Survivor Series 2007'de Undertaker ile bu sefer Hell in A Cell maça çıktı. Bu maçı Edge'in karışmasıyla kazandı. İlerleyen günlerde Armageddon 2007'de Taker ve Edge ile 3'lü bir maça çıktı. Bu maçı Zack Ryder ve Curt Hawkins'in hilesiyle Edge kazandı ve şampiyonluğu Batista'dan aldı. Bu olaydan 4 gün sonra Smackdown şovunda Batista; Edge, Curt Hawkins ve Zack Ryder ile 4'lü şampiyonluk maçına çıktı. Batista bu maçı kazandı ama Edge'in sevgilisi Lita ve Smackdown Genel Müdürü Vickie Guerrero Batista'nın Edge'i bir defa daha yenmesi gerektiğini söyledi. Batista bu maçıda diskalifiye ile kazandı ama diskalifiye ile kazandığı için kemer Edge'de kaldı.

Batista, 2008'de RAW'a transfer oldu. Edge ile bir maça çıktı. Maçın özel hakemi Chavo Guerrero'ydu ve kemeri yine alamadı. 30 Haziran 2008'deki RAW şovunda Edge çıkıp bunun kendilerini RAW'da son görüşleri olduğunu söyledi fakat Batista gelip Edge'i patakladı. Sonrasında CM Punk gelip Edge'e Cash in yaptı ve yeni World Heavyweight Champion oldu. Batista, JBL, Kane ve John Cena ile 3'lü bir maça çıktı ve bu maçı Batista kazanarak The Great American Bash 2008'de CM Punk ile şampiyonluk maçına çıkmaya hak kazandı. Bu maça Kane'inde karışması ile CM Punk kemerini korudu. Ertesi hafta RAW'da Batista, Punk'a World Heavyweight Championship için meydan okudu. 2'li yine bir maça çıktılar ama bu maçada JBL'nin karışması sonucu maç durduruldu ve kemer yine CM Punk'ta kaldı. Yeni RAW GM'si Mike Adamle SummerSlam 2008 için John Cena ve Batista arasında bir maç ayarladı. SummerSlam öncesi 2'li World Tag Team Championship kemerini kazandı fakat bu aralarındaki rekabeti dahada arttırdı. Zaten 1 hafta sonra kemeri kaybettiler. SummerSlam 2008'deki zorlu mücadeleyi Batista kazandı ve Batista'nın yaptığı Batista Bomb sonrası John Cena sakatlandı. Batista aralarında geçenlere rağmen Cena'ya saygı duyduğunu söyledi ve aralarındaki çekişme sona erdi. Unforgiven 2008'deki Scramble Match'da Kane'i Spinebuster ile elemeyi başarsada Jericho'ya tuş olarak kemerin ucundan döndü. Ardından JBL ile çekişmesi alevlenen Batista, No Mercy 2008'de JBL'yi yendi. Cyber Sunday 2008'de Batista yine World Heavyweight Championship kemerini gözüne dikti. Maçın hakemi bir oylamayla seçildi ve hakem %74 oy ile Steve Austin oldu. Batista kemeri 4. defa almış oldu fakat Jericho, 3 saatlik özel RAW bölümünde Steel Cage maçında kemerini Batista'dan 8. gününde almayı başardı. Sonrasında Evolution'daki partneri Randy Orton ile feuda girdi. Survivor Series için 2'li bir takım kurdular. Batista'nın takımında Batista, CM Punk, Kofi Kingston, Matt Hardy ve R-Truth; Orton'un takımında ise Randy Orton, Shelton Benjamin, William Regal, Cody Rhodes ve Mark Henry bulunuyordu. Batista, Cody Rhodes'e Batista Bomb yaparken Randy tag aldı ve Batista, Cody'yi tuş yaptığını sanarken birden Randy, RKO'yu yapıştırıp maçı takımına kazandırdı. Ardından Orton ile kavgası süren Batista, Armegaddon 2008'de Randy Orton'u yendi. 15 Aralık 2008 tarihli RAW şovundaki John Cena ile takım olup Randy Orton, Manu ve Cody Rhodes ile karşılaştığı 3vs2 Handicap maçı sırasında Randy tarafından kafasına alınan darbe sonucu sakatlandı ve arenalardan bir süre uzak kaldı.

6 Nisan 2009'daki RAW şovunda Triple H, Shane McMahon ve Vince McMahon'u The Legacy'den kurtardı. Backlash 2009'da Legacy karşısında Triple H ve Shane McMahon ile takım oldu, bu maçta ortada Triple H'in sahip olduğu WWE Championship vardı. Randy, Triple H'i tuş ederek yeni şampiyon oldu. Judgment Day 2009'da ikili karşı karşıya geldiler. Bu maçı diskalifiye ile Batista kazansada kemer Randy Orton'da kaldı. Extreme Rules 2009'da bir Steel Cage maçında sonunda Randy Orton'dan kemerini aldı fakat yine sağlık sorunları nedeniyle 7 Haziran'da aldığı kemeri 9 Haziran'da bırakmak zorunda kaldı.

14 Eylül 2009 RAW'da returnunu gerçekleştirdi ve Randy Orton'u yendi. Hell in A Cell 2009'da WWE Unified Tag Team Championship için arkadaşı Rey ile takım olup Big Show ve Chris Jericho ile
175
mücadele etti fakat kemeri kazanamadı. Sonrasında Braggin Rights 2009'da Undertaker, Rey Mysterio ve CM Punk'ın bulunduğu bir 4'lü maça çıktı ve maç sonunda Rey Mysterio'ya saldırarak ihanet etti. Ardından Rey Mysterio ile çekişmeye giren Batista, Surivor Series 2009'da Rey Mysterio'yu yendi. World Heavyweight Championship konusunda ısrarcı olan Batista, Taker ile TLC 2009'da bir maça daha çıktı fakat buradada kemeri elinden kaçtı. 2 Ocak 2010'daki Raw şovunda Vince McMahon'u Bret Hart'ın elinden kurtardı. Sonrasında Vince ile arası iyi giden Batista, Royal Rumble 2010'daki 30'lu maça 30. sırada girerek son 3'e kaldı ama John Cena tarafından elendi. Elimination Chamber 2010'da John Cena, 6'lı Eliminasyon Çemberi maçında WWE Championship ünvanını korudu fakat hemen ardından Vince McMahon, Batista ile bir maç ayarladı ve Batista yeni WWE Champion oldu. Fakat bir sonraki PPV olan WrestleMania 26'da kemeri tekrar John Cena'ya verdi ve 35 günlük reignine son verdi. Extreme Rules 2010'da tekrar Cena'ya karşı bir mücadele verdi ama bunuda kaybetti. Tekrar ertesi PPV olan Over The Limit 2010'da bu sefer bir "I Quit" maçında karşılaştılar. Zorlu geçen maçın sonunda Cena, arabanın üzerinden Batista'ya "I Quit" demesine rağmen AA yaptı ve zemin kırıldı. 24 Mayıs 2010'da yapılan Raw şovuna Batista kolu alçılı bir şekilde, hakemlerin yardımıyla geldi. Ringde bir tekerlekli sandalyeye oturup bir süre maça çıkamayacağın duyurdu fakat Bret Hart ringe gelip Randy Orton ile maça çıkacağını söyedi. Batista bunun üzerine WWE'den istifa etti.
176
23 Aralık 2013 Raw şovunda Batista'nın 20 Ocak 2014 Raw'da geri döneceğini resmen duyuruldu. 6 Ocak 2014 Raw'da Batista'nın Royal Rumble 2014'deki 30 Man Royal Rumble Match'da bulunacağı duyuruldu. 20 Ocak 2014 Raw şovunda returnunu gerçekleştirdi ve WWE World Heavyweight Championship için aday olduğu belli oldu. 6 gün sonra 26 Ocak'taki Royal Rumble 2014'de Roman Reigns'i eleyerek 30'lu maçı kazandı. 3 Şubat 2014 Raw şovunda Alberto Del Rio tarafından segment sırasında saldırıya uğradı fakat durumu tersine çevirerek Batista Bomb yapmanın eşiğine geldi ama Del Rio son anda kaçmayı başardı. Sonraki hafta Raw'da Batista, Del Rio'ya saldırarak spiker masasının üzerine Batista Bomb yaptı. Genel Müdür Triple H, Batista'yı arka alanda tutarak kafasına göre hareket etmemesini, artık işlerin değiştiğini ama kendisine Elimination Chamber 2014'de Del Rio ile bir maç ayarlayacağını söyledi. Batista Elimination Chamber 2014'de Del Rio'yu yendi. Ardından WrestleMania 30 için C.O.O. Triple H bir karar aldı. Karara göre Triple H ve Bryan karşılaşacak, kazanan WWE World Heavyweight Championship maçına katılacaktı. WrestleMania gecesi Bryan, Triple H'i yendi ve Batista ile Randy arasındaki maça katılmaya hak kazandı. 3'lü maçı ise kazanan taraf Bryan oldu ve Batista'nın Royal Rumble galibiyeti bir nevi boşuna gitti.

Film Kariyeri

Filmleri
Yıl Film  Rol
2006 Relative Strangers Minyatür
2009 My Son, My Son, What Have Ye Done Polis Memuru
2010 Wrong Side of Town Big Bonnie 'B'
2011 House of the Rising Sun Ray
2012 Scorpion King 3: Battle for Redemption Argomael
2012  Man with the Iron Fists Brass Body
2013 Riddick  Diaz
2014 Guardians of The Galaxy Drax the Destroyer

Güreşte...

  • Finishing Moves (Bitirici Hareketleri)
    • Batista Bite - 2010
    • Batista Bomb (WWE) / Demon Bomb (OVW) 
  • Signature Moves (Tanılan Hareketleri)
    • Big Boot
    • Elevated Single Leg Boston Crab - Leviathan olarak
    • Arm Bar / Hammer Lock
    • Powerslam çeşitleri
      • Front
      • Swinging Side
      • Vertical Suplex 
    • Multiple Turnbuckle Thrusts
    • Running Clothesline
    • Shoulder Block
    • Spear
    • Spinebuster
    • Two-handed chokelif
  • Lakapları
    • "The Animal"
    • "Evolution's Animal"
  • Menajerler
    • Synn
    • Reverend D-Von
    • Ric Flair
    • Triple H
  • Giriş Müzikleri
    • Ohio Valley Wrestling
      • "Voodoo" - Godsmack tarafından (2000-2002)
    • World Wrestling Entertainment
      • "Eyes of Righteousness" - Jim Johnston tarafından (2002)
      • "Animal" - Jim Johnston tarafından (2002-2005)
      • "Evolve" - Jim Johnston tarafından (Evolution'un parçasıyken 2003)
      • "Line in the Sand" - Motörhead tarafından (Evolution'un parçasıyken 2003-2005)
      • "I Walk Alone" - Saliva tarafından (2005-2010; 2014-Şu An)

Şampiyonlukları ve Başarıları

  • Ohio Valley Wrestling
    • OVW Heavyweight Championship (84 gün)
  • Pro Wrestling Illustrated 
    • PWI Yılın En Düzelen Güreşçisi (2005)
    • PWI Yılın Güreşçisi (2005)
    • PWI En İyi 500 Güreşçi Sıralamasında 1. (2005)
  • World Wrestling Entertainment
    • World Heavyweight Championship (282 gün-126 gün-91 gün-8 gün)
    • World Tag Team Championship (2 defa Ric Flair ile ve 1 defa John Cena ile)
    • WWE Championship (2 gün-35 gün)
    • WWE Tag Team Championship (1 defa Rey Mysterio ile)
    • Royal Rumble (2005, 2014)
  • Wrestling Observer Newsletter Ödülleri
    • Yılın Feudu (Düşmanlığı) (2005)​ - Triple H ile
    • Yılın Feudu (Düşmanlığı) (2007) - Undertaker ile
    • Yılın en Değer Verilen Güreşçisi (2006)

Ayrıca...

Also on FANDOM

Random Wiki